Naam:
Foto’s:
351
Video’s:

Over ons

Met z'n 4en lang op reis, dat was de droom. Van mij (Marijke) al lang, van Michel iets korter; het reisvirus is nou eenmaal besmettelijk en voor de één is de incubatietijd iets langer dan bij de ander ;) .
En nu Jorrit nog in de kleuterklas zit en Fenna nog niet leerplichtig is lijkt het ons een perfect moment om deze droom uit te laten komen!

En waar wil je dan heen? Er zijn maar weinig plekken waar we niet heen willen, maar met 2 kleine kinderen lijkt Noord Amerika wat voordelen te hebben die andere plekken niet hebben: de gezondheidszorg, de taal waarvan we het super zouden vinden als onze kinderen die op pikken en het is gemakkelijk te bereizen. Want in een camper, dat leek ons wel wat! Geen rugzakken om mee te leuren, je eigen plek, maar wel erg flexibel!

10 januari 2015 begonnen de eerste gedachtespinsels (na een uitzending van Floortje naar het einde van de wereld) en bijna een jaar later, 5 januari, is de reis begonnen. Een jaar lang van plannen, uitzoeken, regelen en een hele hoop gedoe om zover te komen! We hebben er weinig tot niks van in de blog staan, omdat het voor de meeste lezers niet zo interessant is. Maar mocht je ons gevonden hebben omdat je ook interesse hebt in een lange reis met je gezin? Dan deel ik graag alles wat ik afgelopen jaar heb geleerd! Laat een berichtje achter, dan neem ik contact op.

Veel leesplezier!

Over onze reis

In 2016 reizen wij met ons gezin door Noord Amerika, waarbij we 5 januari in Florida beginnen en via de zuidelijke staten naar de westkust zullen trekken. Vanuit daar gaan we via de Rocky Mountains naar Calgary, Canada om vervolgens via Vancouver naar Seattle te reizen, waar onze mooie reis zal eindigen.

Bezochte landen

Wij hebben 22 landen (9%) bezocht:

België, Cambodja, Canada, Duitsland, Frankrijk, Ghana, Griekenland, Ierland, Italië, Kenia, Laos, Luxemburg, Maleisië, Nederland, Peru, Spanje, Tanzania, Thailand, Verenigd Koninkrijk, Verenigde Staten, Vietnam, Zwitserland.