Ya Hooooo!!! Deel 2

23 juli 2016 - Vancouver, Canada

Had ik al verteld dat Stampede 10 dagen duurt? En dat er iedere dag op verschillende plekken gratis ontbijtjes (pancakes and sausage) wordt geserveerd, er een Rodeo en een avondshow op het terrein is, en het dus 1 groot feest is? Vorige week donderdag gingen wij verder met ons Stampede-feest, om te beginnen met zo'n stevig ontbijt. En wat doe je na een paar pannenkoeken, eieren en worstjes? De stier beklimmen dus..​Jorrit beet de spits af, Fenna durfde daarna en Michel deed ook een (goed geslaagde) poging. En daar waar de snelheid van de stier bij de kinderen wat aangepast werd kreeg Michel de volle laag. Ik zal proberen de filmpjes toe te voegen, die van Michel is ware snelheid!

En na de stier, schminken en poseren in een fotohokje konden we voldaan verder. We hebben het werk van mijn neef bezocht; hij werkt in een enorme muziekwinkel en dat vonden de kinderen (en wij ook) natuurlijk maar al te interessant! Nadat ze alles mochten bekijken en soms ook uitproberen hebben we de rest van de middag in huis doorgebracht totdat we José`s vriendin Laura bij het vliegveld op konden halen.

Vrijdags stond de rodeo gepland voor José, Laura en mij en ook in flinke hoosbuien was dit erg gezellig. We hebben ons, verstopt in Ikea-poncho's, krom gelachen om alle cowboys die 1 voor 1 in de modder belandden. Zaterdags stond de pubcrawl op het programma; een activiteit die een beetje aan het dweilen in Reusel doet denken, alleen dan Canadian-style. In kroeg 1 werd er al ge-linedanced en stier gereden, in kroeg 2 kwamen de drankspelletjes op tafel en bij de 3e en 4e kroeg werd er vooral veel gedanst en gedronken. Wij waren niet eens de oudsten (gelukkig maar) en ik heb persoonlijk nog 3 dagen spierpijn gehad van die hele avond dansen.
Tjah en dan wordt er de volgende dag weinig meer gedaan dan gehangen, waarbij we de finale van de Rodeo op tv hebben gekeken (nog meer modder!) en gewacht hebben tot de kater passeerde.

Laura wilde ook graag naar de bergen tijdens haar bezoekje aan Calgary en dus zijn we, wederom met z'n 3en, een dagje richting Banff en Lake Louise gereden. Michel bleef thuis met Ank, Ranjit en de kinderen waardoor zij lekker de dag konden spelen en niet meer hoefden te wandelen (ik geloof dat Michel er zelf ook niet heel rauwig om was). Bij Lake Louise was het zo enorm druk dat het lang duurde om een plekje op de parkeerplek te bemachtigen, maar uiteindelijk konden we dan toch de berg op, op zoek naar het thee huisje. Met de berenspray in de aantocht, maar niks gezien natuurlijk. De tocht was in ieder geval mooi en de hot Springs bij Banff 's avonds erg ontspannend.
Dinsdags vloog Laura al weer terug en omdat wij onze trip door West Canada zouden starten op woensdag bestond deze dag vooral uit pakken en ons klaarmaken, en een etentje bij 'Cravings' om ons bezoek aan Calgary af te sluiten.

Woensdag hebben we afscheid genomen na 3 weken te hebben genoten van Calgary. Het is voorbij gevlogen! En dus weer terug de camper in wat voelt alsof we de afgelopen weken niks anders gedaan hebben. José gaat tot Seattle met ons mee en dag 1 rijden we naar Revelstoke. Omdat we uiteindelijk later vertrokken zijn dan gepland bestaat de dag vooral uit kilometers maken. De dag erna rijden we naar Kelowna, waar we strand en speeltuin op de planning hebben staan. Echter horen we een vreemd geluid, zo'n 500 meter van het geplande park vandaan. Op de parkeerplaats aangekomen blijkt de band opengereten te zijn.. woops. Gelukkig vinden we een garage die het wel voor ons wil fixen (we hebben gelukkig een reserveband) en dus rijden we met 10km per uur de 7 kilometer richting 'Dan's Tire Shop'. Met een kwartiertje was het gepiept, hadden we een nieuwe reserve band en aten de kinderen een gekregen ijsje en dus konden we alsnog naar een park toe, maar dan degene die ons aangeraden was door onze monteur.

In Canada hebben ze veel splash pad's en dat is altijd leuk om te bezoeken, dus iedereen de zwembroek aan en spelen maar! De dag erna is het dan toch tijd voor City Park, waar we eerst de speeltuin, dan het strandje en vervolgens de splash pad bezoeken. In verband met het warme weer is ons aangeraden 's avonds richting Vancouver te rijden zodat de motor niet oververhit raakt en dus rijden we die avond naar Chiliwack, vlak bij Vancouver. Vandaag hebben we de laatste 70km gereden en hebben we de dag op een camping besteed, zowel in de speeltuin als in het zwembad. De komende week staan Vancouver en Vancouver Island op het programma, waarna we de grens richting 'the States' weer over zullen steken voor de allerlaatste dagen van onze reis. Tot dan!