Beliebers

17 januari 2016 - Port Canaveral, Verenigde Staten

Hello... it's me..

Na 12 dagen hier kunnen we stellen dat we Beliebers zijn geworden. En ook Adele fans, maar die hebben niet zo'n flitsende naam (zover ik weet). We hebben namelijk 1,5 week lang hetzelfde radiostation geluisterd en daarbij werd ieder kwartier ofwel Adele, ofwel Justin Bieber gedraaid. En met grote regelmaat werden ze beide in hetzelfde kwartiertje gedraaid. Maar omdat we Orlando ondertussen verlaten hebben, kijken we verder dat dit ene radiostation, en dus zitten we nu op een kanaal met 90's hits, bijna net zo leuk ;)

Na afgelopen week de camper te hebben besteld zijn we naar Ocala National Park in de buurt van Orlando gereden. We dachten er zo te zijn, maar het bleek de eerste van een reeks inschattingsfoutjes ten opzichte van de te rijden afstand. Maar het park was leuk en omdat we nu toch tijd hadden zijn we de volgende dag naar een nabij gelegen dorpje gereden. Winter Garden, met een leuk, maar heel klein, centrum waarbij het aftuigen van de dorpskerstboom en de 2 speeltuinen de hoogtepunten van de dag waren.

Dinsdags zijn we van hotel gewisseld omdat de camper nog een dagje langer op zich liet wachten dan de reservering in het hotel liep. Qua kamer gingen we er niet op vooruit, maar het zwembad was verwarmd en dus kon er gezwommen worden! Het hotel bleek druk bezet door 'snow birds', mensen uit N-Amerika en Europa die hier van januari tot april komen overwinteren. Wij haalden de gemiddelde leeftijd dus even flink naar beneden, maar de kindjes kregen natuurlijk alle aandacht van al die opaatjes en omaatjes.

En woensdag was het eindelijk zo ver, en konden we onze camper ophalen. En na een grondige check zijn we doorgereden naar Daytona Beach. Net daar onder ligt Port Orange, waar we onze eerste kampeerervaringen op hebben gedaan. En dat ging nog niet zo beroerd! En na wat kilometers om de hele inboedel bij elkaar te verzamelen (want hij kwam natuurlijk zonder potten, pannen, enz.) waren we er gisteren rond het middaguur echt klaar voor. De zon ging schijnen (na de hele ochtend hoosbuiten), dus gingen we 'even' naar St. Augustine. En na een hele lange rit heen, een korte wandeling daar (in overigens wel een leuk stadje), weer het hele eind terug. Nu toch maar de snelweg genomen, scheelde de helft. Vandaag zijn we, na een ochtendje aan het strand bij Port Orange, zie de foto's!), doorgereden naar Jetty Park, bij Port Canaveral. We zitten precies aan de 3e grootste cruisehaven van de wereld, wat weer een heel ander uitzicht geeft!

Het plannen van campings e.d. is nog even wennen. Niet alles blijkt online heel gemakkelijk te vinden te zijn, of het reserveren loopt stroef. Maar plek genoeg lijkt wel, dus hopelijk hoeven we nog niet noodgedwongen de nacht door te brengen bij een truckersstop ;)

Een fijne zondag daar en tot de volgende keer!

1. Yvonne:
    20 januari 2016
    Dat ziet er geweldig uit. Super leuk om te lezen; alle mooie momenten.
    Ik moest glimlachen om de "beginnersfout" dat iets toch wel langer rijden is dan verwacht. Daar wen je snel aan hoor!
  2. Monique en john:
    21 januari 2016
    Hoi Michel en familie, John kreeg vanochtend de naam van dit reisblog van je 'vervangster' en je weet, we vinden het super gaaf dat jullie deze reis ondernemen! Graag willen we jullie volgen en wensen jullie alle 4 een bijzonder mooie tijd toe! Geniet ervan met volle teugen! Lieve groetjes van Monique & John.