Got it!

10 januari 2016 - Orlando (Florida), Verenigde Staten

Zo, daar zijn we dan!

Na een heerlijk nachtje in Brussel en maar een uur of 10 vliegen kwamen we moe maar voldaan aan in Orlando! Want 1th class vliegen, daar is niks mis mee! Lekker eten, gratis lippenbalsem, dekentje en je bent zo aan de andere kant van de Atlantische oceaan!
​Maar toen kwam het: de paspoortcontrole.. we hadden verwacht dat Michel uit de rij gepikt zou worden, maar we mochten gelukkig met z'n vieren een kamertje in. Al werden alle vragen aan Michel gesteld, die dan met enige regelmaat vroeg of hij dat even aan zijn vrouw mocht vragen, heel erg streng waren ze niet. En eind goed al goed, we mogen 6 maanden in het land blijven. En als we dan minimaal 30 dagen in Canada blijven mogen we daarna in principe nog eens 6 maanden! (maar dat doen we niet hoor oma's.. geen zorgen)
En nadat we op tijd te bed lagen vond Jorrit 2 uur 's morgens een prima tijd om campers te gaan shoppen. Gelukkig wist Michel hem nog over te halen om tenminste tot half 7 te blijven liggen, in de hoop vast een beetje in het ritme te komen (wat vanaf vandaag, na iedere dag het ritme 2 uur op te hebben geschoven, prima is gelukt).

De hele dag een beetje rondgereden en campers gekeken en vervolgens nog 2 dagen nadenken, googlen en nog meer nadenken. Daarnaast natuurlijk met wat serieuze sightseeing begonnen. Ook hier regent het, maar daar laten we ons natuurlijk niet door tegenhouden, dus hebben we het historische centrum van Kissimmee en het leukste parkje van Orlando vast bezocht.
Vanmorgen dan eindelijk de knoop doorgehakt en de keuze laten vallen op de 1e camper die we afgelopen woensdag gespot hadden. Woensdag a.s. mogen we onze beauty ophalen, en hij is toch wat comfortabeler, groter en nieuwer (en dus duurder) uitgevallen dan we eerder gedacht hadden. Maar in de hoop er dan aan het eind van de rit ook meer voor terug te krijgen zitten we de komende maanden wel in een mooi onderkomen! De foto's spreken voor zich.

Deze stress kunnen we dus achter ons laten en buiten dat we nog even de juiste verzekering moeten fixen kunnen we nu serieus de toerist uit gaan hangen. Wat dan wel meteen opvalt is dat er hier, buiten eindeloos veel over geprijsde pretparken, bar weinig te beleven valt. Maar het schijnt lekker weer te worden, dus wellicht kunnen we dan toch van het zwembad bij het hotel gaan genieten of vast een strandje opzoeken.

Tot de volgende blog!

P.S. Wist je trouwens dat het hier in het donker helemaal niet nodig is om de koplampen van je auto aan te zetten? Vinden wij misschien een beetje vreemd, maar hier is het de gewoonste zaak van de wereld lijkt wel. Niemand die seint of wat dan ook! Deze rage laten wij even aan ons voorbij gaan ;)

1. Corinie:
    10 januari 2016
    Fijn, dat jullie zo goed gestart zijn. Het is inderdaad een heel huis, die camper!
  2. Jboskomen:
    10 januari 2016
    Leuk om jullie verhaal te lezen.. Mooie camper , en met deze luxe gaan jullie een prachtige tijd hebben .gr. en succes met het rijden van deze knoeperd van een camper.
  3. Dave:
    10 januari 2016
    Damn die camper is zo groot als mijn vorige huis. Drive save and enjoy
  4. Fam. Van Gisbergen:
    Hallo Fenna en Jorrit,

Ik vind het een mooie camper. Jammer dat ik niet kan komen logeren. Ik zie de wc nergens. Zit die er wel in? Was het vliegen leuk? Had het vliegtuig een mooie kleur? Ik vind het leuk om jullie foto's te kijken en om te luisteren naar jullie avonturen. Veel plezier!
  5. Jenny:
    11 januari 2016
    Wow wat een grote mooie camper daar kun je fijn in vertoeven. Hopelijk kun je er ook gemakkelijk mee rijden.
    Leuk om die plaatsnamen weer te zien doet me denken aan onze vakantie in Florida lang geleden. Heel veel plezier en geniet er van.
    Liefs van Jenny en de rest
  6. Will van Heck:
    13 januari 2016
    Michel en familie , veel plezier de komende maanden , tjee wat een camper man , kijk goed uit , groetjes van je collega Will