De smaak te pakken

22 januari 2016 - Boca Raton, Florida, Verenigde Staten

Allereerst bedankt voor alle leuke berichtjes, mailtjes, appjes en de reacties onder deze blogs. Altijd leuk om wat van het thuisfront te horen, en natuurlijk bijzonder dat er zoveel mensen meelezen!

We zijn alweer bijna een week verder en ondertussen hebben we onze draai gevonden. Na 2 nachten Jetty Park dachten we net zo handig een volgende camping te vinden, maar dat werkte net wat anders. Door wat kilometers af te zakken naar het zuiden zitten we nu in een nog meer toeristisch en drukker gebied, met als gevolg dat veel al vol zit! Na een ochtend zoeken naar een camping met plek (en na 3x weggestuurd te zijn omdat we te jong waren voor de 55+ camping) besloten we dat we het 'the American way' aan gingen pakken. Vanaf nu ééns in de 3 nachten op een camping en de rest gewoon op de bonnefooi. En nadat de 1e keer op een parkeerplaats van Wal-Mart en bij een truckerstop toch best even spannend was voor mij (de rest had nergens last van) gaat het nu een stuk beter. We plannen wat meer vooruit waardoor we in ieder geval iedere 3 dagen alle accu's en tanks vol kunnen gooien en we de dingen zien waarvoor we zijn gekomen! En door veel googlen blijk je op van alle manieren gratis te kunnen parkeren. Boondocking (bij andere RV'ers op de oprit), achter het casino (wel de pinpas van je partner afpakken voordat je aankomt), bij bepaalde boerderijen, enz. Er zijn talloze sites, dus we vinden iedere keer wat anders!

​De afgelopen dagen hebben we een dagje in het stadje Sebastian rondgewandeld (na de 'kampeerknoop' door te hebben gehakt) en zijn we daarna voor 2 dagen naar Fort Pierce gegaan. Daar alles geleerd over Manatee's (zeekoeien), die we ook meteen gezien hebben in het haventje er naast. 's Middags hebben we een lokaal park bezocht, waar de de 'hikingtrail' van 30 min in minder dan een kwartier geklaard hadden. Dus naar het strand en de speeltuin! De dag erna wederom een aquarium bezocht, waar we de rest van het onder water wildlife konden bezichtigen. En na het bezoeken van een klein marktje zijn we op tijd richting camping vertrokken om dus te wassen, fatsoenlijk te douchen (want in de camper is het een klein beetje krap en is het hete water al snel op) en wat te kunnen internetten.
Gisteren zijn we doorgereden naar de Florida Fair in West Palm Beach. Very American, een flinke kermis met heul veul eten en een alligatorshow. Een beetje spannend was het wel, maar vooral heel leuk. Omdat we in West Palm Beach nergens mochten overnachten bij de Wal-Mart zijn we doorgereden naar Boca Raton. Vandaag stonden we op met regen en omdat het weer niet veel meer dan dat beloofde zijn we de het Childrens museum gegaan. De kinderen hebben zich er de hele dag vermaakt en terwijl Michel 's middags in de camper aan het relaxen was heb ik daar in een schommelstoel zitten lezen, soms afgewisseld door een poppenkastshow van Jorrit of een medische behandeling van dokter Fenna. Toen we nog heel even dachten door het stadje te lopen (want ja.. het was al 10 minuten droog) belanden we toch weer in een plensbui, dus hebben we ons maar in ons huis op wielen opgesloten. Wederom bij Wal-Mart (dezelfde als gisteren), want het hier is lekker rustig (oftewel, Michel heeft geen last van passerende treinen die hem uit zijn slaap houden) en de WiFi is goed! En je kunt natuurlijk 's avonds als de kids in bed liggen de boodschappen voor 3 dagen doen en 's morgens verse broodjes voor het ontbijt scoren.

Morgen staat Fort Lauderdale op het programma en zakken we verder af naar de Florida Keys en daarna de Everglades. CU later.. alligator..

1. Fam. Van Gisbergen:
    23 januari 2016
    Fijn dat jullie je draai hebben gevonden! Hoe is het met de kindjes. Kennen ze al wat engelse woorden?
  2. Oma Coppelmans:
    23 januari 2016
    We vinden het prachtig dat jullie het goed naar de zin hebben.
    We kunnen nu ook via de iPad jullie verslag lezen en zijn daar erg blij mee. Veel plezier nog en we blijven jullie volgen.

Groetjes opa Piet oma Jeanne.
  3. Familie Daniels:
    24 januari 2016
    Spannend zeg de zoektochten naar een goede slaapplaats.
    Leuk om zo op de hoogte te blijven van jullie avonturen.
    Zo te zien had Ties ook plezier in het speelgoedmuseum...

Hoop trouwens voor jullie dat het bij regen blijft en dan jullie geen last krijgen van de sneeuw...

We kijken er naar uit om weer te lezen over jullie volgende avonturen.
    Groetjes de danielskes
  4. Lex:
    25 januari 2016
    Mooie avonturen. Hier in Stompetoren staan ook soms mensen op de parkeerplaats naast de kroeg. Die hebben vast niet zulke mooie verhalen als jullie. Vooral doorgaan dus.