Key-Time!

28 januari 2016 - Miami, Florida, Verenigde Staten

Zaterdag was het weer redelijk en zijn we op zoek gegaan naar een wat minder groot speel-gehalte en wat meer sightseeing. Na de zoektocht naar een parkeerplek (en de camper achter gelaten te hebben in een woonwijk) zijn we downtown Fort Lauderdale gaan bezoeken. Met de Sun Trolley over Las Olas Blvd richting het strand en met een heerlijk zonnetje daar onze boterham gegeten. Het weer was prima en dus besloten we terug te lopen. Maar die afstanden he.. 1,5 uur later (en na net de boot over het riviertje gemist te hebben) zijn we ons huis maar weer op gaan zoeken en richting camping gereden. Deze lag aan het spoor.. woops (sorry Michel)

De volgende ochtend rustig aan met spelletjes (pesten en skip-bo jr. zijn favoriet bij Jorrit, met dank aan mijn lieve OR-collega's!) hebben we een lokaal boeren winkeltje opgezocht, welke bekend staat om zijn key-lime-pie. We hebben er jammer genoeg maar 1 gekocht, want dit is mogelijk de lekkerste taart die ik ooit gehad heb! 's Middags het volgende state park in Davie ontdekt en omdat het zondagmiddag was waren we niet bepaald de enigen! Mensen vieren hun feest in zo'n park, huren het voor een paar uur af (en nemen een luchtkussen, lunch, BBQ, enz mee) en blijven er een dag. Ook werd er getrouwd, gewandeld, geblowd (lokale jeugd wil ook wat) en paard gereden.

Ivm het weer hebben we besloten om het programma om te gooien, namelijk maandag en dinsdag naar de Keys en daarna Miami te bezoeken.
De Keys stonden op mijn wensenlijstje, dus na wat goed zoeken en toch gewoon te veel te betalen voor een camping zijn we maandagochtend die kant op gegaan. Via het visitorscentre hoorden we van 'Robbies', een soort toeristisch surfdorpje waar we grote vissen konden zien (en voeren). Deze waren echter gevlucht voor de kou, dus enkel pelikanen te bewonderen. Daarna doorgereden naar onze camping, welke toch wel erg goed beviel! 's Middags speeltuin,  zwemmen (koud zwembad, warme hottub!) en 's avonds BINGO!! En ondanks dat de winst uitbleef was het wel erg gezellig tussen alle opa's en oma's en smaakte de bud light prima! De volgende ochtend naar Key West gereden en onze wagen bij de lokale shoppingmall geparkeerd en op zoek gegaan naar huurfietsen om daarna het eiland per fiets te verkennen. Het weer was 's morgens heet en 's middags (tegen de tijd dat we het strand bereikten) bewolkt, maar dat mocht de pret niet drukken. Caribische huisjes, prachtige enorme bomen (met lianen) en genoeg fietspaden om rustig op rond te rijden.

Nadat we alles gezien hadden wat op het wensenlijstje stond en we de zon achter een wolk onder zagen gaan zijn we 's avonds laat terug richting het vaste land gereden. Gisteren zou het namelijk gaan stormen, dus langer op de Keys blijven zou dan niet zo veel zin hebben. Echter was het gisteren ineens toch droog, en zijn we uiteindelijk bij Biscayne Key State Park beland. Vandaag en morgen stond Miami op de planning, maar vandaag viel dat letterlijk in het water (droog weer bleef uit) en omdat het morgen wederom niet echt Miami Beach weer wordt hebben we besloten Miami in z'n geheel te skippen en vast de Everglades in te rijden. We staan nu aan de rand en gaan morgen alligators zoeken (en ontwijken) in een airboat!

Voor iedereen een heel fijn weekend en tot de volgende keer!

1. Jeanne Lavrijsen:
    29 januari 2016
    Voor jullie ook een heel fijn weekend en zo te lezen hebben jullie het wel reuze naar jullie zin en ik heb gehoord dat de familie jullie niet kunnen missen zodat ze even komen overgevlogen .
  2. Jeroen Eijkemans:
    29 januari 2016
    Hallo hallo wat vet om te lezen hoe jullie je draai al aan het vinden zijn.
    Als ik kijk naar de temperaturen ben ik erg jaloers.....
    Geniet ervan.....
    Tot de volgende keer
  3. Annie mestrum:
    29 januari 2016
    Leuk die verhalen. We kunnen het hier zo echt een beetje meebeleven. Ik kijk uit naar het volgende.
  4. Oma Lizanne:
    30 januari 2016
    Ik kwam vandaag bij het sporten jullie zwemjuf Jaqueline tegen. Ik moest de groeten doen en speciaal aan Jorrit en Fenna.
  5. Opa Frie:
    30 januari 2016
    Fijn om te lezen dat jullie het zo naar jullie zin hebben .
    Geniet ervan .
  6. Mirte Smeulders:
    2 februari 2016
    Eindelijk jullie reisverhalen gelezen! Wat ontzettend gaaf om te lezen wat jullie allemaal meemaken en ervaren!
    Heerlijk om te zien dat jullie genieten met elkaar en van al het leuks en mooi's wat jullie tegenkomen. Enjoy!
  7. Oma Coppelmans:
    3 februari 2016
    Wij vinden het heel leuk dat jullie het zo goed naar jullie zin hebben. En vinden het fijn dat we mee mogen reizen groetjes opa piet en oma Jeanne