Van de regen in... een nat bed?

4 februari 2016 - Tangerine, Florida, Verenigde Staten

Na alle regen van vorige week bleek onze camper een lek te hebben in de slaapkamer van de kinderen. En aangezien alle camper-info filmpjes zeggen dat vocht en lekkages doodsoorzaak nr 1 van de camper is zorgde dat voor wat kopzorgen. En dat was niet alles, het La Gare zaalvoetbalteam blijkt ook nog eens alles te verliezen sinds Michel in the States zit; kunnen we deze reis zo wel doorzetten? Na een gelijkspel afgelopen maandag besluit Michel het nog even vanuit deze kant van de plas aan te kijken..
dus terug naar de lekkage: Ivm het weekend hebben we de boel vooral goed laten drogen (en daarin hadden we het weer gelukkig mee) en zijn we vandaag naar de RV dealer in Orlando gereden. Hier hadden ze het gaatje al snel gevonden en gedicht en momenteel staan we al enkele uren in de regen, met goede hoop op geen verdere lekkages!

Maar buiten een nat bed en tegenvallende voetbaluitslagen hebben we vooral veel leuks gedaan, om te beginnen in de Everglades. De eerste dag dat we er waren was het fris, en wat gebeurd er als het fris is: dan blijven de krokodillen en alligators onder water. Gelukkig lag er 1 meteen bij het meertje vanuit waar we onze rondvaart begonnen en nadat Michel ook overtuigd was dat het een echte was (want ja.. waarom zou je een nep alligator in het water leggen in een plek waar er 200.000 in het wild leven?) kon de vaart starten. De airboat viel een beetje tegen, maar de rest van het parkje waar we waren was wel prima. Jorrit en Fenna mochten zelfs een baby-alligator vasthouden (en ja, alle vingers zijn nog aanwezig) en na dit bezoek zijn we naar onze camping midden in de Everglades gereden. Overdag prima, maar 's avonds pikkedonker. Dus na 2 meter buiten te hebben gelopen richting de wc maar weer omgedraaid, want oh ja, we leven in hier alligatorland (en ik ben niet zo'n held).
De volgende dag zijn we richting de visitorscenter gereden en dat was precies wat we zochten: een sloot vol met joekels van beesten, goed te bekijken voor iedereen! Daarna nog een interessante film en 2 wandelingen in de buurt (en zelfs een wasbeer gespot) en voor de avond doorgereden naar het stadje Naples. Na al dat avontuur in het moeras was het tijd voor strand. 's Middags ook het stadje bezocht en op de terugweg werden we overvallen door een kudde loslopende bejaarden! Bleken we precies op het einde van een jazzconcert het betreffende parkje in te lopen, niet normaal hoeveel snowbirds er in 1 park passen! Maar tussen al dat grijs vonden we al snel een mooie speeltuin ;)

De dag erop wederom heet weer en daarom zijn we gaan kajakken in Lovers Key State Park (romantisch he..). De baby zeekoe en de dolfijn hebben we niet gezien, maar 5 km kajakken tussen mangrove met mooie vogels was erg leuk en het strand daarna erg welkom!
En na al dat zand en een zee waar je wel in kunt, maar eigenlijk niet echt kunt zwemmen hebben we een lokaal zwembadje opgezocht. Verwarmd en al, er de hele middag ingelegen! Ondertussen waren we in Ft Myers aangekomen waar we in een nabijgelegen dorp op het terrein van iemand onze camper mochten zetten. Dit gaat via Boondockers: een website zoals Airbnb waarbij mensen een kampeerplek aanbieden. Enige grote voordeel is, alle kampeerplekken zijn gratis! We stonden er prachtig en buiten wat lokaal wild (mega kakkerlak in de badkamer!) hebben we er 2 heerlijk rustige nachten gehad.
Ook heeft Jorrit een make-over gehad, de foto's zeggen genoeg.. :( Hij is er zelf erg blij mee.
Gisteren zijn we richting Orlando gegaan om vandaag naar de RV dealer te kunnen. Aan de voorbereiding lag het niet, maar het moest er een keer van komen: we werden weggestuurd bij Walmart. Bij de volgende ook, maar wel pas om 1.30 's nachts.Gelukkig konden we 100 meter verderop terecht op een verlaten parkeerterreintje. Maar dat voelde niet zo veilig, dus na een nachtje doorhalen om de buurt een beetje in de gaten te houden (had ik al gezegd dat ik niet zo'n held ben?) staan we vandaag op een super mooie mini camping in de buurt van Mt Dora. Speeltuin voor de deur, groot park aan de andere kant met 2 meren en omdat het een state park is goed betaalbaar. Gelukkig hadden ze nog 1 plekje vrij!

Terwijl jullie carnaval gaan vieren gaan wij op bezoek bij de vrouw met de yurt, en reizen we richting Georgia. Veel plezier, niet te zatjes (of juist wel), en voor iedereen die het maar saai vindt dat we er niet bij zijn dit jaar, laten we het met de kermis goedmaken ;)

Alaaf!

1. Oma Coppelmans:
    5 februari 2016
    Hallo fijn dat de kinderen weer droog liggen ,wat hebben jullie mooie bruine snoetjes . Stoer met die beesten allemaal .hoop dat jullie nog veel moois te zien krijgen veel groetjes van opa piet en oma Jeanne
  2. Mieke Brouwer:
    5 februari 2016
    Dag lieve mensen. Geweldige verhalen, ik geniet ervan.
  3. Jose:
    5 februari 2016
    Whow, wat stoer zeg,datjullie de alligator vast durfde te houden. Mama nietzeker!!!!
    En dat korte koppie van Jorrit dan. Weet je Jorrirt,het staat je goed en stoer. Toen opa in 2013 in Canada bij tante Ank op bezoek was gebeurde precies het zelfde. Hijkwammet mooie langere haren en in no time werd zijnkapsel door tante Ank met een klein black en deckertje in een kort stoppelkapsel omgetoverd. Lekker makkelijk! Nog heel veel plezier daar. Kom voorlopig maar niet terug want het lekt hier nog veeeeeel meer uit de lucht.dikke knuffel vanons
  4. Familie Daniels:
    5 februari 2016
    Wow wat stoer jorrit en fenna!! Froukje vraagt of jullie de krokodil mogen houden?? En jorrit wat mooi zeg je nieuwe look. Veel plezier en vanuit hier....allllaaaaaaaaaaf
  5. Fam. Van Gisbergen:
    5 februari 2016
    Stoer hoor! Wat een avonturen weer. Gelukkig is de lekkage gemaakt. Hoeven wij ons geen zorgen om jullie te maken en kunnen we rustig gaan carnavallen;)
  6. Corinie:
    8 februari 2016
    Wat leuk om de verhalen te lezen en te zien wat jullie allemaal beleven.
  7. Ria en Jos van der Aalst:
    8 februari 2016
    Geweldig wat jullie met elkaar doen en beleven. Wij reizen momenteel "simpeltjes" 6 weken rond in Spanje, met onze camper die een aanzienlijk kleinere maat heeft dan die van jullie. Wij bewonderen jullie wel: zo'n lange reis met 2 kleintjes. Maar zo te lezen wordt het wel een ervaring waar jullie alle4 de rest van je leven met veel plezier op zult terugkijken. Chapeau. En vooral: geniet ervan. Veel groeten, Ria en Jos van der Aalst
  8. Corine engelen:
    11 februari 2016
    Hoi luitjes, geweldig mooi om de spannende verhalen te lezen, nog veel plezier op deze mooie tocht. De groetjes uit Luyksgestel