Hello/Goodbye

20 maart 2016 - Meridian, Texas, Verenigde Staten

Na 2 leuke weken zit het bezoek van Lizanne en René er al weer op! Vandaag zijn we ieder een andere kant op gereden; zij richting Houston, wij richting Fort Worth. Want na een eerste bezoek staat het volgende dinsdag al weer klaar! Maar daarover zo meer.
Afgelopen week was namelijk andere koek dan normaal. Vanuit Austin zijn we naar Bastrop gereden, want zuidwestelijk van Austin ligt. Omdat René niet fit is besluiten we hier de rest van de week te blijven, om de rust er wat in te houden en niet telkens te hoeven verkassen. Gelukkig mogen wij weer kamperen op de parkeerplaats en zo beginnen we met het iets te frisse zwembadje uit te proberen (ik heb er zeker 3 tenen ingestoken, Michel en de kinderen zijn wat heldhaftiger) en de koelkast aanvullen.
De volgende twee dagen zijn we Austin ingereden om wat van de stad te zien. Een mooi park, druk downtown, een groot Capitool en relaxte barretjes met overal muziek, Austin is een aangename stad! We hebben meteen Stevie Ray Vaughn zijn standbeeld opgezocht voor een groot fan thuis, en natuurlijk de nodige foto's gemaakt.
En nu mag het toeval ook nog dat er momenteel het South by Southwest Festival aan de gang is (SXSW), wat betekend nog meer muziek (ook veel opkomende muzikanten), voorstellingen en nog veel meer, 2 weken lang. Beetje Bladelse zomerfeesten meets Lowlands (of zoiets). Wij hebben een middag meegedaan en hebben een festival bezocht waar Michel op een rodeostier klom en we live country meegepikt hebben. Het was die dag ook St Patricksday, maar buiten dat veel mensen groen droegen kregen we er niks van mee. Geen groen bier dus!
Die avond hebben we een Bat-tour gedaan. In Austin woont namelijk 9 maanden per jaar een kolonie vleermuizen die iedere avond met zonsondergang uitvliegen om op jacht te gaan. Momenteel zijn het er 'slechts' een miljoen, maar ze zijn bijna allemaal zwanger, dus na juni/juli verdubbeld het aantal! Er zijn een aantal mannetjes bij, die per ongeluk ook mee gevlogen zijn vanuit het bevruchtingsparadijs Mexico. Zij vliegen voorop, waarbij ze het eerste doelwit voor jagende vogels zijn. Het was de gids niet duidelijk of dit was om de zwangere vrouwtjes te beschermen, of dat er meer sprake was van suïcidale neigingen, aangezien ze samenwonen met bijna een miljoen zwangere dames ;). Het was een indrukwekkend gezicht, en leuk om via deze tour ook nog wat meer over Austin te horen.
De volgende dag zijn we met z'n 4en naar Hamilton Pool gereden. René was nog steeds ziek, dus bleef hij met Lizanne een dagje bij het hotel. Bij het park aangekomen bleek er beperkte parkeerruimte te zijn, het zou wel eens een paar uur kunnen duren voordat wij onze (3 plekken in beslag nemende) bolide kwijt zouden kunnen. 45 min later stonden we echter geparkeerd en kon na de lunch de wandeling beginnen. De foto's spreken voor zich! Het was goed heet en de tocht was behoorlijk lang, maar ook erg leuk.
Gisteren was het dan al weer de laatste dag met z'n allen en hebben we in de middag enkel het state park van Bastrop bezocht. Het was namelijk hoog tijd voor wat speeltuin-werk! Die avond zijn we bij een lokaal restaurantje neergeploft om de lokale keuken nog eens uit te proberen (steak en burgers dus) en zo kwam vanmorgen ons eerste samen-reis avontuur ten einde. De kinderen zijn vast begonnen met vragen wanneer ze oma en René weer gaan zien; het gaat nog even duren.

Eigenlijk zou het tot 9 mei duren voordat de volgende mede-reizigers kwamen (mijn ouders), maar plannen als de onze blijken nogal een inspiratiebron voor anderen te zijn (vinden wij erg leuk) en zo  is er afgelopen week ineens een plan tot stand gekomen wat er voor zorgt dat wij dinsdag wederom iemand ophalen, deze keer in Dallas/Fort Worth. Ik hou jullie nog even in spanning wie er vanaf volgende week bij ons op de foto's staat ;). Wij kijken er nu al naar uit, op naar het volgende stuk van Texas!

We hebben trouwens nog steeds niemand met een geweer gezien, wij dachten dat dat hier was dat je die in het zicht mocht dragen? En ik me maar druk maken. So far so good!

1. Lex:
    21 maart 2016
    Nou spannend hoor..., kan bijna niet wachten tot dinsdag...
    Wat een mooie foto's bytheway.., vooral blijven maken.
  2. Ellis Komen:
    23 maart 2016
    Ben m'n real American dialect al aan het uitproberen, here we come! Wij houden het ook even spannend.

Liefs van ons,
    Wil en Ellis