The Lone Star State

14 maart 2016 - Round Rock, Texas, Verenigde Staten

Hi Y'all

Welcome to Texas! Waar waren we de vorige keer gebleven? Oh ja, bij het relaxen in Louisiana. 4 dagen lang niks doen, heerlijk! Of ja.. niks.. de camper gewassen (incl. kinderen), op de camping gespeeld, en vervolgens 2 nachten bij een ouder stel gestaan waar we het erg gezellig hebben gehad! En nadat we weer helemaal uitgerust waren was het tijd om naar Houston te rijden om oma Lizanne en René te ontvangen.
Een paar dagen eerder vond ik op de kaart het plaatsje Nederland, waar we nu praktisch doorheen reden. En met een Heritage museum erbij was er voldoende reden om dat stadje even te bezoeken. Het museum bleek dicht op maandag, dus we wilden het bij een rondje lopen houden. Maar op het moment dat we bijna weg wilden gaan kwam er toch iemand aan, met de boodschap dat we wel even naar binnen mochten nu we er toch waren. Zij bleek gekomen te zijn omdat ze geïnterviewd zou worden door een lokale krant. Gezamenlijk met de journalist kregen we een rondleiding en konden we vragen beantwoorden over het koningshuis, sinterklaasfeest (inclusief zwarte pieten discussie), delfts blauw en alle andere Nederlandse bezienswaardigheden. Een pak speculaasjes en een heel gave ervaring rijker vertrokken we verder richting Houston.

Jammer genoeg bleek de vlucht van Lizanne en René geannuleerd en kregen ze een andere vlucht aangeboden via Detroit. Omdat ze pas 's avonds laat in hun hotel zouden zijn moest het weerzien een nachtje uitgesteld worden. Maar dinsdagochtend was het dan zo ver en konden we ze ophalen in hun hotel! Na een klein verjaardagsfeestje ivm René zijn verjaardag een aantal dagen eerder zijn we vertrokken richting San Antonio. Het weer voorspelde namelijk enkel regen en onweer en in San Antonio zou het wat minder regenen en was de kans op overstromingen niet groot, wat in Houston wel een groot probleem zou worden de rest van de week.
Na een aantal uur rijden door een steeds mooier wordend landschap hebben we overnacht in Floresville, net onder San Antonio. Lizanne en René slapen in een hotel en wij mogen op de parkeerplaats overnachten, ideaal! Dat is weer eens wat anders dan Walmart! 's Avonds heeft de rest een schijnbaar overheerlijke steak in een lokaal populair eettentje genoten, een mooi begin van 2 weken samen rondreizen!

De drie volgende dagen hebben we, tussen alle regenbuien door, San Antonio bezocht. De Japanse/Chinese tuin, Market Square (een traditioneel Mexicaanse markt), the Alamo (lokale Braveheart taferelen) en natuurlijk de Riverwalk. Overal zijn de Mexicaanse invloeden te vinden (Texas hoorde ooit bij Mexico, werd toen een onafhankelijke staat en is daarna pas bij de VS gekomen) en daar waar we in de 'Deep South' vooral veel 'African Americans' tegenkwamen zien we hier heel veel Latino's. Als na een paar dagen de zon ook nog begint te schijnen dan is dat een goede combi voor een opperbest vakantiegevoel!

Na 3 dagen San Antonio zijn we naar Fredericksburg gereden; een van oudsher Duits stadje. Bij binnenkomst een groot bord van 'Wilkommen' en in de Hauptstrasse veel Duitse benamingen en verschillende biergarten! Maar voordat we het bier in Fredericksburg gaan proeven rijden we eerst terug naar Bulverde, net boven San Antonio voor een Rodeo. Tejas Rodeo verzorgt iedere zaterdagavond een typische Texaanse Rodeo met stieren rijden, kalveren vangen, races en kleine kinderen die op rennende schapen proberen te blijven zitten (vanaf 4 jaar oud, Jorrit was niet zo zeker of hij het ook zou durven). BBQ en na afloop live muziek waarbij de lokale jeugd elkaar de hele avond de dansvloer optrok voor een two-step of line Dance. Jorrit heeft een cowboyhoed uitgezocht welke hij trots de hele avond op heeft gehad.
Wij mochten overnachten op het parkeerterrein wat natuurlijk ideaal was, aangezien de rodeo pas om 9 uur klaar was en we in de middle of nowhere waren, dus een alternatieve plek zoeken zou nog niet zo gemakkelijk gaan.
De volgende dag zijn we terug naar Fredericksburg gereden om de Enchanted Rock te beklimmen. De Cauberg is er niks bij, want het was een flinke steile klim met een prachtig uitzicht als beloning. Het landschap hier komt recht uit 'the good, the bad and the ugly' en er doorheen rijden is dan ook geen straf.

Gisterenavond sliepen de kinderen bij oma en René en konden Michel en ik de biergarten bezoeken. Zondagavond is hier toch wat minder druk dan in Reusel, maar we hebben een heel gezellige avond gehad met veel verschillende biertjes (en ja, ik vind dat je lokaal bier altijd grondig moet proeven, dus die taak hebben we vol overtuiging uitgevoerd), met een stel wat ook op vakantie was en we in de kroeg tegenkwamen. Vandaag stond dus in het teken van bijkomen (niks gewend he), en met 34 graden doe je dat het beste in een zwembad. We zijn ondertussen in Austin aangekomen waar we de komende dagen bij in de buurt zullen blijven. Donderdag is het Saint Patricksday, maar ik weet nog niet wat we daar van gaan maken (groen bier klinkt dan weer minder aantrekkelijk).

Tot de volgende keer!

1. Annie:
    15 maart 2016
    Jullie zijn intussen echt wel heel goed geland, gesetteld, gewend. Klinkt heerlijk. Geniet ze. En hier in Europa drinken we bier niet meer als het groen is trouwens.
  2. Roos W:
    15 maart 2016
    Wat een leuke verhalen en foto's elke keer weer.
    Het lijkt me een supergave reis!Ben stiekem wel een beetje jaloers ;)
  3. Celine:
    15 maart 2016
    Wauw! Wat een belevenissen! Leuk om te lezen hoe het met jullie gaat. Geniet maar heerlijk samen!
  4. Fam. Van Gisbergen:
    15 maart 2016
    Wat leuk om jullie belevenissen weer te lezen! Veel plezier nog met oma Lizanne en René. Doen jullie de groetjes aan Jorrit en Fenna van Silke en Tuur.
  5. Lex:
    16 maart 2016
    Leest als een roman. Echt leuk en om naar uit te kijken. Fijn dat jullie het zo naar het zin hebben. Vooral doorgaan met het genieten.
  6. Corry:
    16 maart 2016
    Het is fijn om met jullie mee te reizen en mee te genieten. Marijke we zullen je verhalen verzamelen en bij DWDD neerleggen. Ik weet zeker dat Matthijs er gecharmeerd van zal zijn!!! Doen????